اختلال کنش پریشی و نقایص دیداری
بینایی با کنترل حرکتی و یادگیری حرکتی پیوند دارد. دانشآموزان با کنشپریشی در نتیجهگیری از بازخوردهای دیداری شکست میخورند که این شکست به مشکل در تشخیص و خطاهای حرکتی منجر میشود. آنها مهارتهای تعقیبگری ضعیفی دارند، یعنی ممکن نیست به توپی که دارد به طرفشان میآید توجه کنند و همواره در گرفتن آن، تأخیر دارند و قادر به برآورد سرعت یا فاصله یک وسیلهای که دارد به طرفشان میآید نیستند. دید سهبعدی آنها ضعیف است و فاصله صندلیها و میزها را نمیتوانند درست برآورد کنند و در یافتن اشیاء در سطوح نقشهدار مشکل دارند.
Comments are closed.