کلینیک رسانه و اینترنت

http
امروزه، با حضور و هجوم رسانه‌های دیجیتالی نوین به زندگی بشر، مشکلات نوظهور بسیاری، ذهن انسان‌ها را به خود مشغول کرده است. بروز این مشکلات می‌تواند ریشه در عللی همچون ضعف در فرهنگ سازی، فروپاشی نظام سنتی خانواده، خستگی بشر از ارتباطات ناسالم حقیقی و جذابیت‌های بی‌شمار دنیای دیجیتال داشته باشد. فرهنگ و سنت‌های دیرینه و ارزشمند ما، با پدیده‌ای به نام فضای مجازی مواجه‌اند که از سویی به منزله دنیای موازی زندگانی حقیقی ما و تسهیل کننده آن است و از سوی دیگر، زندگی بشر را با چالش‌های بسیاری روبرو کرده است.

سئول، یکی از نخستین پایتخت‌های تمام اینترنتی جهان، به فاصله‌ای اندک، نخستین کلینیک ترک اعتیاد به اینترنت را بازگشایی می‌کند و تبعات به کارگیری بی مهابای این ابزار توانمند و در عین حال چالش برانگیز را به همگان گوشزد می‌کند. امروزه، نه تنها کشور کره، که اکثر قریب به اتفاق کشورهای جهان، با این تکنولوژی و چالش‌های آن دست به گریبانند و در کنار بهره‌مندی از مواهب آن، با مشکلات آن نیز دست و پنجه نرم می‌کنند.

هدف از راه‌اندازی کلینیک رسانه و اینترنت، برداشتن گامی است برای بسترسازی در استفاده صحیح، هشداردهی نسبت به استفاده نادرست و رفع اعتیاد‌های احتمالی یا قطعی به رسانه و به ویژه رسانه‌های برخط؛ همان که ما او را با نام‌هایی مانند اینترنت، موبایل، شبکه‌های اجتماعی، جوامع مجازی و شبکه‌های موبایلی می‌شناسیم.

فعالیت‌های این کلینیک مشتمل بر اجرای همایش‌های آموزشی، کارگاه‌های آموزشی و پیشگیرانه، گروه درمانی و ارائه‌ی مشاوره‌های فردی به مراجعین محترم می‌باشد.

مخاطبین این مجموعه برنامه‌ها، همه‌ی کاربران و استفاده کنندگان از رسانه و به ویژه اینترنت می‌باشند؛ از بزرگسالان و جوانانی که به مرز اعتیاد به اینترنت نزدیک می‌شوند تا نوجوانان و کودکانی که لازم است راه استفاده صحیح از این گونه ابزارها در آینده را بیاموزند. از مربیانی که با دانش آموزان در ارتباطند تا والدینی که نگران فراگیری آموزه‌های صحیح برای فرزندان خود هستند.

مدت زمان هر یک از دوره‌ها متناسب با مخاطب و نیاز او تنظیم می‌گردد. به طور معمول، همایش‌ها در ۲ جلسه دو ساعته، کارگاه‌های آموزشی در ۴ جلسه یک و نیم ساعته و سایر برنامه‌ها شامل مشاوره و گروه درمانی متناسب با نیاز مخاطبین برنامه‌ریزی و پیگیری می‌شود.

ثبت نام در کارگاه‌های آموزشی یا رزرو وقت مشاوره از طریق تماس با مرکز مشاوره استاد روزبه، همه روزه از ساعت ۸ الی ۲۰ – به غیر از روزهای تعطیل – امکان پذیر می‌باشد.