کارگاه آموزشی «والد اندیشمند ـ فرزند اندیشمند»

فرزند شما چه اندازه بر سر اسباب بازی، مدت زمان بازی با کامپیوتر یا انجام سایر خواسته‌های شان با شما بحث می کنند؟ هر چند وقت یکبار با شما یا دیگران، بر سر هر چیزی بگومگو می کنند؟ و چه میزان رفتارهای ایشان جو خانه را متشنج می‌نماید؟

آیا مطمئن هستید که همه روش ها را امتحان کرده اید اما بی فایده بوده است؟

اگر در جست و جوی شیوه متفاوت و جدیدی برای برخورد با چنین موقعیت هایی هستید، این مجموعه به شما کمک می کند. نتایج مطالعات بسیاری درباره خانواده ها و در مدارس نشان می دهد که کودکانی که قادر به تفکر درست و حل مشکلات روزمره به شیوه ای موفقیت آمیز، نسبت به آن هایی که فاقد این توانایی هستند، مشکلات رفتاری کمتری داشته و در مدرسه عملکرد بهتری از خود نشان می دهند.

در مجموعه های پیشین، یعنی «تربیت کودک اندیشمند» و «تربیت نوجوان اندیشمند» به معرفی و شرح برنامه ای گام به گام و کاربردی پرداخته شده که برای آموزش مهارت های اندیشیدن به کودکان و نوجوانان طراحی شده‌اند. این برنامه به توصیف بازی ها، فعالیت ها و محاوره هایی می پردازد که والدین می توانند با کمک آن ها شیوه متفکرانه و مبتکرانه پاسخ گویی به مشکلات وسایل روزمره را به فرزندان خود بیاموزند.

در این برنامه با استفاده از روش «حل مسأله» به موضوعات بسیار متنوعی در رابطه با تربیت فرزندان پرداخته می‌شود.

برخی از موضوعات شامل موارد زیر است:

کنترل احساسات؛ کنار آمدن با استرس‌ها، نگرانی‌ها، ترس‌ها و ناامیدی‌ها؛ محبت و همدلی؛ اعتماد به نفس و خویشتن‌داری؛ نافرمانی و دروغگویی؛ پرخاشگری و زورگویی؛ تقویت روابط خانوادگی؛ رقابت با خواهر، برادر یا همسال؛ مسئولیت‌پذیری؛ تکالیف درسی و یادگیری.

این مجموعه به صورت موضوعی تنظیم و در هر بخش به موضوعی خاص نظیر خشم، سرخوردگی، پرخاشگری، همدلی و… پرداخته و نمونه های متفاوتی ارائه کرده که نمایانگر این گونه مسائل است. این ساختار به شما امکان می دهد تا از زوایای متفاوتی به مسئله بنگرید.

با کمک روش «حل مسأله»، کودکان به تدریج می‌توانند احساسات والدین خود را نیز بهتر در نظر بگیرند.

هدف کارگاه

هدف از مجموعه «والد اندیشمند، کودک اندیشمند » ارائه بخشی از مشکلات چالش برانگیز و روزمره والدین و فرزندان از سنین پیش‌دبستانی تا پیش از نوجوانی به زبان ساده است که با راهکارهایی عملی برای حل این گونه مشکلا تکمیل شده است.

مخاطبین کارگاه

مخاطبین این کارگاه، والدین و دست اندرکاران آموزش کودکان تا قبل از سنین نوجوانی می باشند.

مدت کارگاه

مدت زمان کارگاه آموزشی «والد اندیشمند، فرزند اندیشمند» ۱۴ ساعت (۷ جلسه ۲ ساعته) است که به شکل نظری ـ عملی برگزار می‌گردد.

متون علمی مربوط به هر جلسه، که منبع علمی به روز، جامع و بسیار مفیدی است، در طراحی کارگاه مورد استفاده قرار گرفته و قسمت‌هایی از آن در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

اثر بخشی کارگاه‌های آموزشی با انجام تحقیقات متعدد علمی مورد تأیید قرار گرفته و نتایج این پژوهش‌ها در ژورنال‌ها و کنفرانس‌های علمی داخل و خارج از کشور منتشر می‌شود.

گواهی‌نامه ویژه این دوره آموزشی، در صورت حضور مستمر و منظم در تمامی جلسات، به شرکت‌کنندگان اعطا می‌گردد.

 می‌خواهم ثبت نام کنم!