ماه رمضان، فضای معنوی و فعالیت تحصیلی

کارگاه آموزشی «ماه رمضان، فضای معنوی و فعالیت تحصیلی»

ماه مبارک رمضان همواره در نگاه مسلمانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بهره مندی از فضایل معنوی این ماه خصوصاً روزه داری، آرزوی هر مسلمانی است که می کوشد تا به هر ترتیب که شده، از آن استفاده نماید. در این میان نوجوانان و جوانان به واسطه برخورداری از نیروی جوانی، شاید شور و شوق بیشتری به عبادات این ماه از خود نشان دهند که این خود از برکات این ماه مبارک است. اما سوالی که عموماً در ذهن این افرد و خانواده های ایشان با نزدیک شدن ماه رمضان متبادر می گردد، روش کنار هم قرار دادن امور روزمره تحصیلی و روزه داری است.

در این شرایط روزه داری قدری سخت تر از زمانهای دیگر خواهد بود. چرا که دانش آموز و دانشجو به منظور بهره مندی از آثار معنوی روزه و ماه مبارک رمضان، لازم است در طول روز  از خوردن و آشامیدن امساک کند و از طرفی دیگر برنامه مطالعه و آماده سازی برای آزمون را نیز با قدرت و جدیت به پیش ببرد!

اما به نظر می رسد که کار چندان سختی هم که فکر می کنیم، نباشد! یعنی می توان با اتخاذ تدابیری کاربردی و نه چندان دشوار ، هم به فیوضات این ماه مبارک و روزه داری نایل شد و هم بازدهی فعالیت های درسی و تحصیلی را تا حد مناسبی حفظ نمود.51dd4d8dde5d7

 

مرکز مشاوره استاد روزبه اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی «ماه رمضان، فضای معنوی و فعالیت تحصیلی» ویژه دانش‌آموزان و اولیاء گرامی آنان نموده است. جهت ثبت نام با شماره تلفن‌های ۶-۷۷۶۵۷۱۳۵ تماس حاصل فرمایید.

Comments are closed.