تسریع در محتوا

تسریع در محتوا را می‌توان در مورد همه دروس و پایه‌های تحصیلی مختلف به‌کار برد. در این روش، معلم به بعضی از دانش‌آموزان اجازه می‌دهد که محتوا را با سرعتی بیش از سایر همکلاسی‌های خود فرا گیرند یا محتوای دروس پایه‌های تحصیلی بالاتر را به آنها آموزش می‌دهد. برای مثال معلم ممکن است به دانش‌آموزی که از استعداد ریاضی برخوردار است و در پایۀ تحصیلی سوم دبستان تحصیل می‌کند، ریاضیات پایۀ تحصیلی پنجم را آموزش ‌دهد. برخی از معلمان ترجیح می‌دهند همه دانش‌آموزان کلاس، دروس را با سرعت یکسان آموزش ببینند زیرا معتقدند تسریع در محتوا فرایند آموزش را پیچیده می‌کند و به آموزش انفرادی نیاز دارد.

علی‌رغم مشکلات مذکور، از آنجایی که مهم‌ترین مسئله در آموزش، توجه به نیازهای دانش‌آموزان است، پیچیده شدن جدول زمان‌بندی و برنامه‌ریزی درسی نباید مانع انطباق روش‌های آموزشی با نیازها و ویژگی‌های دانش‌آموزان گردد (هانت و مارشال، ۲۰۰۲).

منبع …

Comments are closed.